Alla inlägg under mars 2012

Av quintiny - 25 mars 2012 23:32

Jag verkar inte göra mycket annat än kontrollera ditt liv.Jag låter dig inte ta ett enda steg ifrån mig.Du agerar utifrån mina känslor.Om jag blir upprörd för du vill umgås med dina vänner också,då prioriterar du mig.Så jag ska ta ett steg bakåt.Låtsas som allt är bra,ge tillbaka en bit av ditt liv.Så du får göra vad du nu vill,utan att låta mig styra.


Jag ska försöka att inte styra.Jag ska försöka spela teater. Låtsas som allt är bra. Bara så du kan leva ditt liv igen. Jag vill inte att du till sist ska komma till en punkt då du känner dig fångad. Jag låter dig gå vart du än vill,och jag ska låtsas som det är helt okej.


För när det kommer till kritan,så kommer jag alltid vilja spendera tid med dig. Så mycket som möjligt.Men du måste få tid med dina vänner också.Jag har knappt några vänner,så det är inget problem för mig.Och jag måste acceptera att du inte alltid vill vara med mig,eller har tid att vara med mig,och jag måste låta dig göra saker.


Fly little bird,You're free.

Och nej,jag lämnar dig inte.Bara ger dig mer frihet.

Av quintiny - 23 mars 2012 12:09

Jag har bestämt mig för att göra detta till en bra dag. Jag är väldigt osäker på hur det kommer gå. Jag ska leva extra mycket idag. Jag ska leva för mina döda släktingar.Jag ska leva extra mycket,som ett tack till min älskling som alltid finns där för mig.Jag ska det!


Önska mig lycka till.Detta ska bli intressant.

Av quintiny - 23 mars 2012 11:13

Tänk om jag aldrig mått dåligt. Hur hade mitt liv sett ut då? Hade jag funnit min älskling då? Jag tvivlar faktiskt. Jag ångrar nog inget val jag gjort.För varje val jag gjort har påverkat mitt liv på något vis och lett mig till något annat.Livet är fullt av möjligheter.Nästan varje val är en möjlighet.Jag har många slösade möjligheter.Saker jag kunde gjort men inte vågade.Jag kanske ångrar det lite,men ändå inte. 


Jag försöker att inte låta några möjligheter gå till spillo,men det är svårt.Jag försöker göra vad jag kan med mitt liv.Leva fullt ut.Men det är svårt när man dras ner då och då.

Av quintiny - 21 mars 2012 14:34

Jag är en sån barnslig människa. Om jag blir ledsen/arg på min älskling så ignonerar jag honom bara. Han försöker prata med mig men jag svarar inte.Jag är glad att han försöker.Det får mig känna att han bryr sig.


Men varför är jag så barnslig? Jag vet inte. Jag har ingen anledning egentligen.Jag är en patetisk ursäkt till människa.


Men jag älskar honom.Jag älskar honom så sjukt mycket. Om jag inte blir bättre på kommunikation så kommer han säkert lämna mig.Han kommer lessna på mina barnsliga upptåg.

Av quintiny - 19 mars 2012 22:05

I ett förhållande ska man ge och ta,right?

Jag har lätt för att bli självisk och glömma att säga tack.Jag har även svårt att visa uppskattning. Men min älskling ger så mycket.Han ställer alltid upp på mig.Ger mig saker.Och jag ger honom nästan dåligt samvete om han inte ger mig t.ex en choklad.Jag har alltid manipulerat människor för att få saker.Verkligen försökt tigga.Men jag mår inte direkt bra av det.Jag blir besviken när jag misslyckas med "tiggandet" och får dåligt samvete när mitt "offer" gör som jag vill.

Jag är en komplicerad människa och kommer nog alltid vara det.På så vis känns det som jag verkligen är one of a kind.För jag har aldrig mött någon som har flera egenskaper gemensamt med mig.

Av quintiny - 18 mars 2012 12:28

Gång på gång så trycker du ner mig.Psykisk misshandel kan göra mer ont än vad man kan se.Känslor går att dölja.

Om du kunde se vad du gör med mig,skulle du bli rädd? Ledsen? chockad? glad? jag vet inte. Jag kommer aldrig få veta tror jag.Jag kommer aldrig säga emot dig.Du är den enda som gör att jag håller mig "i skinnet". Du är den enda som får mig känna mig rädd och ledsen när du är arg.Ingen annan har den makten. Men du har dina stunder,det lilla,som gör att jag inte hatar dig.Du kan vara en generös ängel men du kan även vara en egoistisk djävul.Och allt därimellan. 


Även om jag ville säga emot dig så skulle jag inte det.Jag har sett andra göra det.Jag har sett hur det slutar.Det är inte värt det.


Men du ska inte få förstöra för mig. Jag måste sluta låta dig kontrollera mig.Jag är inte en marionett docka.Jag har alltid levt enligt mina egna regler när du inte är i närheten.Jag måste återfå kontrollen över mitt liv,hela mitt liv.Inte bara den delen jag äger nu. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards